La nostra escola va néixer l'any 1922, ha viscut moltes històries que volem descobrir i que us anirem explicant des d'aquest bloc.

dijous, 12 de juny del 2014

Entrevista a Maria Runge (ex professora de la Farigola de Vallcarca)


Entrevista a Maria Runge (ex professora de la Farigola de Vallcarca)

Hem escoltat l’entrevista que van fer els nens de 6è del curs 2012-2013 i hem seleccionat la informació més important.

Va començar a ser professora a l’escola a l’any 1972-1973 va treballar fins l’any 1993. Va estar 20 anys a l’escola.
  • Feien classes de dilluns a divendres i molt al principi els dissabtes al matí però això va durar un any més o menys. Els horaris eren de 9:00 a 13:00 i de 15:00 a 17:00
  • La escola era fins a 8è i no hi havia p3. Sortien de la escola amb 14 anys. No existia la E.S.O.
  • Hi havia dues línies per curs.
  • Va sortir una Llei que deia que l'educació seria obligatòria fins als 14 anys i van anunciar que es faria una part nova a l'escola. Era els anys 70.
  • Quan la part nova estava en obres arribaven a tenir 49 o 50 alumnes per classe, però tot i així el normal era 40 alumnes per classe.
  • Els càstigs normalment eren fer treballs extra o copia. Molt poques vegades els portaven als passadissos o els enviaven a direcció. Mai havien pagat amb el regle . 
  • Un càstig era posar un esparadrap a la boca per no parlar.
  • Al principi les classes es feien en castellà però a mesura que va anar passant el temps i va arribar la democràcia les classes es van fer en català.
  • A les classes era obligatori tenir un retrat de Franco.
  • Hi havia menjador i el menjar estava bo.
  • Es coneixia que la Maria Baldó havia estat molt bona directora.
  • L’escola és molt bona i sempre ha tingut molt bona acceptació.
  • Al principi l’aula de música era molt poca cosa després va anar avançant. 
  • No hi havia hort .
  • També feien educació cívica.
  • A l’escola anava gent que no era del barri


1 comentari:

  1. Quina il.lusió m'ha fet veure a la meva mestra Maria Runge
    M'ha germana i jo van ser amb ella tota la EGB
    Som la Rosamari i la Tere Bayot
    Segurisim q s'en recorda . Un dels seus fills estudiava amb ma germana
    Jo vaig desde l'any1972 fins al 1981
    Vaig estar quan van fer la part nova i van posar la primera pedra
    Vaig estrenar la part nova 6 è 7è i 8è i l'escola va començara a ser mixte
    El piano , el cuarto de la caldera....quins récords
    Continueu possan fotos, si us plau i descubrin més coses q es molt interesant
    Salutacions a tots i en especial a la meva mestra maria que es de la q mes m'enrecordo

    ResponElimina